Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Igår, 17:55 0 kommentarer
Hejsan alla föräldrar/målsmän!
Som ni säkert vet har klubben som målsättning att ha låga medlemsavgifter men även att bekosta utgifter kring tävlingar, så som anmälningsavgifter mm., i största möjliga mån.
För att kunna åstadkomma detta ekonomiskt har klubben under flera år deltagit i två återkommande aktiviteter; Föreningsstäd samt olika förberedelser inför och under Alliansloppsveckan.
Dessa två aktiviteter ger ett mycket viktigt ekonomiskt tillskott för klubben och är vår största inkomstkälla bredvid medlemsavgifter och sponsorintäkter.
Föreningsstäd innebär att vi hjälper Trollhättans stad att plocka skräp i centrum några timmar en söndag mot en ersättning.
Inför Alliansloppet hjälper vi till att ställa upp kravallstaket och hänga på dessa reklam-banderoller framför allt, och sedan även plocka undan dessa när arrangemanget är slut. Dessutom ska vi supporta med flaggvakter till ett av huvudloppen.
För att klara av dessa två åtagande behöver vi ert stöd, genom att ställa upp med er tid som målsmän, ett par-tre av dessa (5) tillfällen, och kallelser kommer gå ut inom kort.
För alliansloppet kommer vi i år skicka ut specifika datum som ni behöver anmäla er till, detta för att bättre kunna planera och få en tydligare överblick på hur många vi blir inför varje tillfälle. Kan man inte delta det datum man blir kallad till, så behöver man byta med någon.
De datum och tider som gäller är;
Föreningsstäd:
Söndag 9 Augusti, kl. 09.00-ca12.00. Brottare under 12år behöver ha målsman med sig. Ju fler vi är ju snabbare går det!
Alliansloppet:
Söndag 23 Augusti, kl. 16.00- ca 20.00. Arenabygge. Vi åtar oss att ställa upp med minst 10 myndiga personer.
Måndag 24 Augusti, kl.16.00- ca 20.00. Arenabygge. Vi åtar oss att ställa upp med minst 10 myndiga personer. Till detta pass kommer vi även kalla lilla och stora tävlingsgruppen istället för ordinarie träning.
Söndag 30 Augusti, Flaggvakter, heldag ca 09.00-16.00. Vi åtar oss att ställa upp med 20st vakter. Dessa måste vara myndiga.
Söndag 30 Augusti, Arenarivning. Tid ej 100% bestämt men start efter avslutad tävling, så ca 16.00-20.00. Vi åtar oss att ställa upp med minst 10 myndiga personer.
Arbetspassens angivna längd är vad Alliansloppet kommunicerat till oss. Flertalet gånger är vi klara före utsatt sluttid, men det beror också på hur många vi blir förstås.
Vi ser också dessa tillfällen som möjligheter att träffas, ny som gamla i föreningen, och knyta tätare kontakter emellan oss!
Vi kommer avsluta aktiviteterna med en liten fika för de som vill så att vi får en liten stund att prata med varandra.
Vet du redan nu att vissa datum passar bättre att delta( gällande Allinansloppet) än andra- hör av er direkt till klubb-mejlen så anpassar vi kallelserna efter det.
Vänliga hälsningar
Styrelsen
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer